keskiviikko 28. elokuuta 2013

viikon päästä mäkin oon ranskis

Viikko sitten kirjottelin viimeks tänne blogin puolelle ja ajattelin ottaa nyt itteäni niskasta kiinni ja asettua koneen ääreen. Viimeset seitsemän päivää on kulunut aika Paulapainotteisesti ja tänään aamulla mun paraskaveri sitten lensi kohti Ranskaa. Me ollaan toisteltu toisillemme sitä mahtavuutta, että ensi kesänä kun nähdään niin voidaan puhua ranskaa keskenämme, se helpottaa vähän oloa. 

Viime torstaina Taiteiden yö muutaman stadikaverin kanssa kuunnellen saksofonin soittoa,  perjantaina Paulan läksiäiset, lauantaina kaverin kanssa kahveilua ja tuttavien luona rapujuhlailua sekä sunnuntaina Fast and furious -leffan kattelua. Mun päiviin on mahtunu paljon ohjelmaa ja samalla pitäis kans huone saada siistittyä ja ostettua tuliaisia hosteille ja järjesteltyä läksiäisiä ja pakattua ja vaikka mitä muuta! Ei ainakaan tuu tylsää.
Boom! Mul on varmaan jotain meedion taitoja. Just ku valitin kavereille siitä etten ees tiedä moneltako mun lento lähtee sillon 4. päivä niin kotona odottikin Exploriuksen kirjekuori sisällään kaikenlaista mahtavaa. Mukana tuli muunmuuassa just se lentoaikataulu (9.25 lähtee kone ja kentällä pitää olla 2h ennen... kuuden herätys woop) ja lentoyhtiönä Finnair, mikä oli ihan positiivinen yllätys mulle. Exploriuksella on myös aina omat soft-landing campit vaihtareille ja tietysti mun oma on ihanassa Pariisissa! Sain neljän päivän ohjelman käsiini enkä malta odottaa :-) Le Tour Eiffel, Champs Élysees, Notre Dame, Sacre Coeur ja Louvre ah!
 Mun omat vaihtovalmistelut edisty tänään taas yhdellä askeleella, kun siistin mun vaatekaapin turhista vaatteista ja jätin jäljelle vaan sellaset joita käytän. "Pois" -vaateröykkiö oli ihan jätti mut onneks pääsin niistä eroon. Huomenna illalla mennään äidin kanssa kaupungille ostelemaan hosteille tuliaisia (jotka ei oo vastannu mun sähköpostiin vieläkään, kuulemma tyypillistä ranskalaisille) ja kävin jo aikasemmin kattomassa erilaisia suomikirjoja Suomalaisesta kirjakaupasta, ironista. Kirjojen lisäks mukaan tulee erilaisia makeisia, Fazerin tietysti, ja varmaan jotain Iittalan tuikkuja tai Muumitavaraa. Huomenna sen näkee sitten, sitä ennen kuitenkin uusien ykkösten ryhmäytymispäivä!

Sain muuten tietää eilen että Kata joka lähtee mun kanssa Ranskaan keskiviikkona tulee samaan kaupunkiin ku mä! Millä tuurilla :D 
isä heittämässä stadiin !
Paula ja mä eilen :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti