sunnuntai 23. kesäkuuta 2013

yhteydenotto

Pahoittelen mun kirjoittamistahtia, mutten oo kokenu et mulla vielä ois kiire kertomaan kuulumisia täällä blogin puolella. Ihanaa jos kuitenkin ootte kärsivällisiä mun suhteen! 

Kun silloin viimeviikolla sain tietää mun sijoituksesta, mua pyydettiin myös kirjottamaan sähköpostia mun tulevalle perheelle, koululle sekä alueen koordinaattorille. En oo ees satavarma mitä toi koordinaattori puuhaa. Kai se on joku oman alueen opas, sille kuulemma kannattaa aina huolistaan soittaa ja puhua, se "osaa neuvoa" ja "sillä on kokemusta". Noh, sen näkee sitten. Koordinaattorin sähköpostia -taikka puhelinnumeroa- ei kuitenkaan löytynyt tulleista tiedoista ja siitä kysäisen Exploriukselta saatika kun ehdin. Perheelle ja koululle kuitenkin kirjoitin, ja muille joilla on se vielä edessä varoitan; varatkaa siihen aikaa. Mulla itellä meni parisen tuntia (riippuu tietysti keskittymisestä) ja käytin jos minkälaista kääntäjää apuvälineenä. Lopputulos oli toivottavasti ymmärrettävä... Ilmeisesti oli, sillä sain vastauksen pari päivää myöhemmin mun host -äidiltä, missä se kerto yleisesti kuulumisia sekä kerto et vanhin tytöistä (15v) odottaa mua innolla. Ja pääsen jopa sen kaa samaan partioryhmään! Olin ihan supersuperilonen et se tyttö harrastaa partiota, sitä ei siis pidetä outona harrastuksena sielläpäin. Jes. 
Asuinpaikastakin sen verran, että siinä Libournen kylässä missä käyn koulua, asuu noin 1500 henkilöä. Aika pikkukylä, mut ei haittaa. Koulukin on katolinen ja kaikkee. Uskonto on niille kuulemma aika tärkee juttu. En jaksa venaa syyskuuta enää.

juhannusfiilinkejä mökiltä ja läheiseltä majakalta, ens juhannuksen oonkin Ranskassa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti