sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

romaaaaani

Hetken aikaa on tässä taas vierähtänyt ja ois varmaan kuulumisien aika. Yleensä mulla menee postauksia kirjoitellessa useampia tunteja (keskittyminen ei oo mun vahvuuksia) mutta hoidan tän nyt pois alta :-)
Mistäs sitä sitten alottaisi? Viime kirjotuksessa mulla oli jäljellä 100 päivää vaihtovuotta, tänään vaan 77. Aika kuluu nopsaa ja ensimmäinen vaihtari Libournesta lähtee kotiin jo 19.6. Voi siis olla mahdollista, että tuun kotiin aikasemmin kuin mikä päivä mulle sanottiin. Kerron siitä sitten kun Explorius laittaa lentoliput tulemaan! Tänne on tullut jo tosihyvät säät ja shortseja oon voinut jo käyttää kotona/pihalla. Koulussa pelkään negatiivista palautetta (muistakaa, katolinen yksityinen koulu) mutta luokkalaiset on sanoneet ettei oo huolta. Oon kuitenki varovainen.
maistoin kunnolla simpukoita!
Viime postauksessa kerroin myös meidän espanjalaisista vieraista, jotka kuitenkin viikon jälkeen lähtivät takaisin etelään. Kaksi viikkoa sitten, meidän kouluun tuli norjalaisia. Oli ihan mahtavaa päästä esittelemään itsensä ruotsiksi ja ja tutustuessa kättely oli niin luonnollista. Tällä kertaa ei tehty retkiä niiden kanssa koska niiden luokka oli neljäkymmentäpäinen. Tai jotain sinne suuntaan. Järkättiin koulun henkilökunnan ja vaihtarien kanssa muuten juustomaistiaiset, mistä kaikki tykkäs tosi paljon sekä oltiin koulun avoimissa ovissa kertomassa vaihtarina olemisesta. Viime viikolla toteutettiin kans kakkukestit, missä jokainen ryhmä tekee toisen maan leivonnaisen/kakun/jälkiruoan ja mun kohdalle osu saksalainen streuselkuchen, joka on niinkuin murupiirakkaa. Ne jotka tuntee mut tietää kyllä, ettei leipominen oo ihan se mun juttu. Huomattiin se myös tällä kerralla. Ei siinä mitään, kakkukesteilyssä siitä tykättiin! Suomalaisia reseptejä oli mokkapalat ja korvapuustit. Lyhyenä selityksenä sanoisin, ettei korvapuusteissa ollut kanelia eikä kardemummaa ja mokkapaloihin oli laitettu tomusokerin sijasta normaalia sokeria sekä kahvinpuruja. Nam. Tykkään siitä että vaihtarit sekä henkilökunta pitää yhtä. Ne heittää läppää meijän kanssa, sekä kuivaa kyyneleet tarvittaessa. Torstaina pelasin keittäjien kanssa jopa pöytäfudista.
juustomaistiaiset
"Huomenta kultani (sekä minun miespuolinen kultani..) Onnea suullisiin esitelmiin" Meidän ihana luokanopettaja!
Muuta tapahtunutta:
Kaikilla première -luokilla (1997 -syntyneet) oli ylioppilaskokeiden harjotuskokeiden suulliset esitelmät, mikä meinas sitä että kaikki opiskeli ja stressasi päivisin. Muhun tää ei vaikuttanut, sillä mun ei mitään tarvitse tehdä. Heh. Viikko sitten käytiin vetämässä pari rundia kartingia sisarusten ja isän kanssa. Olin jäätävän huono. Tämän jälkeen tein makaronilaatikkoa huonolla menestyksellä (yllätys) sekä menin tuttavien grillijuhliin ja maistoin yhdistelmää rosé -viini ja mehutiiviste. Ei ollut lempparia. Nyt kun mun loma alkoi (pääsiäisloma, 2 viikkoa) niin ollaan perheen kanssa suuntaamassa Toulouseen johonkin avaruusjuttuun, joka on vähän kuin Heureka. Ootan innolla!
Tällä hetkellä tuntuu että kaikki alkaa mennä omalla tavallaan helpommin. Se saattaa olla nää 20 asteen säät tai sit se on vaan se, että asiat oikeesti menee hyvin. Inès niminen tyttö mun luokalta on tullut tosi hyväksi ystäväksi mun kanssa sekä saksalainen vaihtari Lea, joka on myös mun luokalla. Toissapäivänä oli paras päivä vähään aikaan vaikkei mitään erikoista tapahtunut :-)
koulun vierestä :)

désolée Justine XD
takapiha, missä vielä kokoamaton uima-allas sekä trampoliini
olohuone/oleskelutila
keittiö part 1
Heti edellisen postauksen jälkeen, oli meidän koulun oppilaat ja opettajat aika koetuksella. En tiedä mitä voin sanoa, mutta eräs mun koulun opettajista oli lomamatkallaan sairastunut ja kuollut johonkin todella harvinaiseen tautiin Kiinasta. Koko seuraava viikko oli koulussa muistotilaisuuksia, psykologikäyntejä ja itkeviä ihmisiä. Itse olin tavannut kyseisen opettajan, mutta en tuntenut. Oli silti ihan kamalaa nähdä miten suuresti se vaikutti koko koulun mielialaan ja tunnelmaan. Yksi mieleenpainuvimmista hetkistä oli, kun koko 350 henkilöinen koulu ja henkilökunta muodosti ison piirin sisäpihalle, otti toisiaan kädestä kiinni ja rukoili yhdessä edesmenneen opettajan ja hänen perheensä puolesta. Näinä hetkinä oon onnellinen että oon just näiden ihmisten kanssa.
olohuone
keittiö part 2
meijän takapihalla oli sirkus sekä jotain eläimiä niinku laamoja XD
Streuselkuchen...
"korvapuustit" sekä oikealla mokkapalat
Tsori tuli romaani!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti